Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

Οι ηγέτες των σιδηροδρομικών εταιριών θέλουν “ένα νέο ευρωπαϊκό σύμφωνο για τους σιδηροδρόμους”

Εικοσιτέσσερις επικεφαλής ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εταιρειών, θέλουν να συνεργαστούν για να “βελτιώσουν την ελκυστικότητα των σιδηροδρόμων σε ολόκληρη την ήπειρο”, ζητώντας “μαζικές ευρωπαϊκές επενδύσεις” για τη δημιουργία “ενός νέου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συμφώνου”.

Το τρένο είναι ο πιο οικολογικά υπεύθυνος τρόπος μηχανοκίνητης μεταφοράς”, υποστηρίζουν οι ηγέτες σε άρθρο γνώμης που δημοσιεύεται στην Journal du dimanche της Γαλλίας, εκφράζοντας τη λύπη τους για το γεγονός ότι “το μερίδιο του σιδηροδρόμου στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές παραμένει τόσο χαμηλό. Επειδή συμμεριζόμαστε την πεποίθηση ότι οι σιδηρόδρομοι έχουν να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αναλαμβάνουμε συγκεκριμένη δέσμευση για την ανάπτυξη του τρένου στην Ευρώπη”, γράφουν ενόψει της “ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής για τους σιδηροδρόμους” που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στα κεντρικά γραφεία της SNCF.

Υπόσχονται βελτιωμένη εμπειρία για τους πελάτες, πιο πράσινα και ανακυκλώσιμα τρένα, προσπάθεια για καινοτομία και πιο διαφοροποιημένες προσλήψεις, δίνοντας περισσότερο χώρο στις γυναίκες και τους νέους. Αυτό το σύμφωνο είναι φιλόδοξο: θα πετύχουμε μόνο μαζί”, παρά τις διαφορές και τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών τους, υποστηρίζουν. Χρειαζόμαστε τα κράτη μέλη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τους καλούμε να υποστηρίξουν αυτό το σύμφωνο, δεσμευόμενοι για σαφείς στόχους μετατόπισης του τρόπου μεταφοράς σε εθνικό επίπεδο”, επιμένουν οι ηγέτες. Χρειάζονται νέοι πόροι για την καλύτερη χρηματοδότηση του σιδηροδρομικού συστήματος και των δημόσιων μεταφορών. Για να επενδύσουμε μαζικά στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών δικτύων, να αυξήσουμε τη χωρητικότητα και τη διαλειτουργικότητά τους και να εκσυγχρονίσουμε το τροχαίο υλικό, χρειαζόμαστε τα μέσα”. Καλούν επίσης τις Βρυξέλλες και τα κράτη μέλη να “προωθήσουν δίκαιους κανόνες ανταγωνισμού μεταξύ των τρόπων μεταφοράς”, λαμβάνοντας υπόψη το οικολογικό τους αποτύπωμα.

Από γαλλικής πλευράς, το κείμενο υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της SNCF Jean-Pierre Farandou, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Getlink (Eurotunnel) Yann Leriche και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lisea (παραχωρησιούχος της γραμμής Tours-Bordeaux) Hervé Le Caignec, καθώς και από τους διευθύνοντες συμβούλους της Thalys και της Eurostar, θυγατρικών της SNCF.

Τη συμφωνία υπογράφουν επίσης οι επικεφαλής της γερμανικής Deutsche Bahn, της αυστριακής ÖBB, της βελγικής SNCB, της δανικής DSB, της φινλανδικής VR, της ουγγρικής MÁV, της ιταλικής FS, της λουξεμβουργιανής CFL, της ολλανδικής NS, της πορτογαλικής CP, της σλοβενικής SŽ και της ελβετικής CFF.

ΠΗΓΗgeo.fr

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα