Μετά από δημοσίευμα του ιστοτόπου του Σ.Ε.Π. ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με το κόστος επισκευής των IGBT modules έλξης των ΗΑ/Α Desiro (διακόπτες ισχύος όπως περιγράφονται), έγινα αποδέκτης πλήθους τηλεφωνημάτων από συναδέλφους ερωτώμενος αν όντως επισκευάζονταν οι εν λόγω μονάδες από το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης Ηλεκτρονικών Συστημάτων, του οποίου ετύγχανα προϊστάμενος. Επίσης. αν το κόστος επισκευής τους ήταν πολλές φορές χαμηλότερο σε σχέση με την τιμή που φαίνεται στην διακήρυξη του διαγωνισμού, που έγινε γνωστή με το συγκεκριμένο δημοσίευμα.
Αν και νομίζω ότι ήταν γνωστό σε όλους τους συναδέλφους που εμπλέκονται στη συντήρηση του τροχαίου υλικού, θα ήθελα να επιβεβαιώσω ότι πράγματι το τμήμα επισκεύαζε σχεδόν όλες τις ηλεκτρονικές μονάδες του τροχαίου αλλά και του στατικού υλικού (η όποια εξαίρεση οφειλόταν αποκλειστικά στις υποδομές και στην ασφάλεια των εργαζομένων και όχι σε έλλειψη τεχνογνωσίας) σε ελάχιστο χρόνο και με σχεδόν μηδενικό κόστος.
Τα modules έλξης των Desiro δεν αποτελούσαν εξαίρεση και όντως επισκευάζονταν με κόστος κατά μέσο όρο 300€ περίπου και απασχόληση δυο εργαζομένων για δυο έως τρεις ημέρες.
Μέχρι την συνταξιοδότησή μου, η ανάγκη ανάθεσης επισκευής κάποιας ηλεκτρονικής μονάδας του τροχαίου υλικού (και όχι μόνο) σε τρίτους, ουσιαστικά δεν υπήρχε.
Τα στοιχεία και τα κόστη επισκευής τους είναι νομίζω γνωστά στην εταιρεία.
Γιάννης Καπέλιος.
Συνταξιούχος Σιδηροδρομικός.
Πρώην προϊστάμενος Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης Ηλεκτρονικών Συστημάτων.


