Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

Αλλάζει η εικόνα της Αθήνας με την νέα σιδηροδρομική σήραγγα στα Σεπόλια

Το κόστος του ανέρχεται στα 66,8 εκατ. ευρώ και όταν είναι έτοιμο θα αλλάξει όλη την πόλη.

Την εικόνα της Αθήνας αλλάζει η νέα σήραγγα που κατασκευάζεται, η οποία θα καταστήσει την πόλη αγνώριστη και το κόστος του έργου ανέρχεται στα 66,8 εκατ.Ευρώ. Το 2018 ξεκίνησε η κατασκευή της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια. Το έργο σύμφωνα με το αρχικό πλάνο θα ολοκληρώνονταν το 2023, ωστόσο, υπήρξαν πολλές καθυστερήσεις. Με βάση τις πιο πρόσφατες τοποθετήσεις των αρμόδιων φορέων, ο δυτικός διάδρομος υπολογίζεται να έχει τελειώσει μέσα στο 2025 και αμέσως μετά να ακολουθήσει ο ανατολικός.

Η Σιδηροδρομική Σήραγγα των Σεπολίων, όταν θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα συμβάλει άμεσα στην αύξηση της οδικής και σιδηροδρομικής ασφάλειας στο κέντρο της πόλης, αφού θα επανασυνδεθεί οδικά ο αστικός ιστός και παράλληλα, πεζοί και οχήματα θα περνούν χωρίς να κινδυνεύουν.

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά; Το έργο αφορά στην κατασκευή δρομικού διαδρόμου συνολικού μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,33 χλμ περίπου είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσ/νίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+180) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος. Η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική.

Η σήραγγα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας.

Παρά τις αρχικές καθυστερήσεις, το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και υπάρχει αισιοδοξία για το τελικό χρονοδιάγραμμα. Όπως είχε δηλώσει και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος: «Πρόκειται για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την Αθήνα, το οποίο θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα στο κέντρο της, αλλά και στα προάστια. Θα προσθέσει επιπλέον γραμμές στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, βελτιώνοντας την εμπειρία των χρηστών του, και την ίδια στιγμή, θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν χώροι ανάπλασης και πρασίνου, που η πρωτεύουσα έχει τόση ανάγκη».

Όσο για το κόστος του έργου, ανέρχεται στα 66,8 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση προέρχεται σε πρώτη φάση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facilities). Στη συνέχεια, θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων.

ΠΗΓΗsportdog.gr

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα