Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

Η ΕΕ εξετάζει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στον Ενιαίο Σιδηροδρομικό Χώρο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την ετήσια αξιολόγησή της σχετικά με τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο, εξετάζοντας την πρόσφατη πρόοδο προς ένα πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη.

Παρά τις αξιοσημείωτες προόδους —όπως τα εναρμονισμένα τεχνικά πρότυπα, η ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) και η βελτίωση των εγκρίσεων οχημάτων μέσω του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA)— εξακολουθούν να υπάρχουν επίμονες προκλήσεις. Αυτές περιλαμβάνουν τον κατακερματισμένο σχεδιασμό χωρητικότητας, την αργή διασυνοριακή διαλειτουργικότητα και τις καθυστερημένες προσπάθειες ψηφιοποίησης.

Βασικά σημεία της αξιολόγησης της Επιτροπής:Εφαρμογή του ERTMS : Η πρόοδος συνεχίζεται, αλλά το σύστημα υστερεί σε σχέση με τον ρυθμό-στόχο, με αποτέλεσμα να μην επιτευχθεί η προθεσμία του 2030. Η Επιτροπή σημειώνει ότι ο καλύτερος συντονισμός μεταξύ των κρατών μελών είναι απαραίτητος.
Διαχείριση χωρητικότητας : Εξετάζονται νέοι κανονισμοί για τη βελτίωση της αξιοποίησης των υποδομών μέσω του «κυλιόμενου σχεδιασμού», ο οποίος θα προσφέρει στους σιδηροδρομικούς φορείς τόσο μακροπρόθεσμη βεβαιότητα όσο και την ευελιξία που είναι απαραίτητη για τις υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών.
Διαλειτουργικότητα και ασφάλεια : Πρότυπα όπως η Τέταρτη Δέσμη Μέτρων για τους Σιδηροδρόμους —που καλύπτει την τεχνική και επιχειρησιακή εναρμόνιση— έχουν θέσει μια σταθερή βάση, αν και η συνεπής εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο παραμένει δύσκολη.
Άνοιγμα της αγοράς και εμπορευματικοί διάδρομοι : Η Επιτροπή διευκρινίζει τους κανόνες σχετικά με την πρόσβαση και την τιμολόγηση στις υποδομές, με σκοπό την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων και τη διευκόλυνση της διασυνοριακής σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Οι ενδιαφερόμενοι φορείς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της Κοινότητας Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER), έχουν χαιρετίσει αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Υποστηρίζουν ιδιαίτερα τη μετάβαση προς τα κυλιόμενα χρονοδιαγράμματα και την αυτόματη διαχείριση χωρητικότητας, ώστε να βοηθηθεί η απελευθέρωση της χωρητικότητας του δικτύου και να βελτιωθεί η αξιοπιστία — κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρόμων.

Οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις χωρητικότητας θα υποβληθούν τώρα σε έλεγχο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Εάν εγκριθούν, θα μπορούσαν να ανοίξουν το δρόμο για πιο αποτελεσματικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, απρόσκοπτες διασυνοριακές υπηρεσίες και έναν σιδηροδρομικό τομέα καλύτερα ευθυγραμμισμένο με τους περιβαλλοντικούς στόχους και τους στόχους κινητικότητας.

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα