Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

ΗΠΑ: «Προσοχή στα τρένα, πρόεδρε!»

Ο Τζο Μπάιντεν καλείται εκτός από τα μεγάλα και διεθνή να ασχοληθεί και με τα μικρά και τοπικά. Ένα από τα δεύτερα είναι οι πολυκαιρισμένες υποδομές των αμερικανικών σιδηροδρόμων, αφού εξαιτίας τους συμβαίνουν πολλά δυστυχήματα

Με αφορμή ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε στο αμερικάνικο «ίσιωμα», δηλαδή σε έναν κάμπο της Μοντάνα, ο ανταποκριτής της Corriere della Sera στη Νέα Υόρκη θυμήθηκε ότι ο πρόεδρος Μπάιντεν αποκαλείται και «Amtrak Joe» επειδή επί δεκαετίες ολόκληρες ταξίδευε καθημερινώς με τέτοια τρένα, ώστε να πηγαινοέρχεται στη γραμμή Ντέλαγουεαρ (κατοικία) – Ουάσινγκτον (πολιτική δουλειά).

Φυσικά, κανένας πρόεδρος ή όποιος άλλος από τα πολιτικά πρόσωπα που κυβερνούν δεν μπορεί να αποτρέψει εκτροχιασμούς, ντεραπαρίσματα κ.ά., αφού αστάθμητοι παράγοντες παίζουν και αυτοί τον ρόλο τους σε τέτοιες περιπτώσεις (ύπνος οδηγού, βλάβη φρένων, καιρικές συνθήκες, κ.λπ.). Γιατί λοιπόν ο ανταποκριτής μπήκε στον κόπο να μεταδώσει μία είδηση για τρεις νεκρούς και πενήντα τραυματίες; Το έκανε επειδή ο Μπάιντεν «θεωρείται περίπου σαν προστάτης των τρένων της Αμερικής».

Σκηνή από εκτροχιασμό που έγινε τις προάλλες στη Μοντάνα | EPA/Jacob Cordeiro

Ε, και λοιπόν; Σαν τι να κάνει ο πρόεδρος; Να, λέει ο Μάσιμο Γκάτζι. Πέρα από τα ζητήματα του εμβολιασμού, πέρα από τα μεγάλα διεθνή προβλήματα, υπάρχουν και οι σιδηροδρομικές μεταφορές στις ΗΠΑ. Ο ίδιος ο πρόεδρος έχει μιλήσει, τις πρώτες ημέρες της θητείας του, για ένα επενδυτικό σχέδιο στον σιδηρόδρομο αμέσως μετά την ανάκαμψη από την πανδημία. «Ευπρόσδεκτες οι παρεμβάσεις στο παλιό δίκτυο – παλιό σε όλα του. Ποτέ δεν έγιναν οι απαραίτητες παρεμβάσεις συντήρησης, μάλλον επειδή είναι δαπανηρές. Ετσι προέκυψαν τα αλλεπάλληλα συμβάντα» αναφέρει ο ανταποκριτής.

Το σχέδιο που έχει κατά νου ο Μπάιντεν στοχεύει κυρίως στην επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου των ΗΠΑ και όχι τόσο στον εκσυγχρονισμό του και στην επιδιόρθωση των βλαβών του. Το πρόβλημα είναι ότι οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ απομακρυσμένων και μικρών πόλεων, όπου αποκλείεται να δημιουργηθεί μεγάλος όγκος κίνησης, δεν θα βοηθήσουν και πολύ στην εξόφληση του κόστους κατασκευής, διαχείρισης και συντήρησης. Έτσι ο Γκάτζι προτρέπει τον Μπάιντεν να ρίξει το βάρος στην εξάλειψη των αδυναμιών του δικτύου.

ΠΗΓΗprotagon.gr

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα