Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

Το νέο τοπίο στα σιδηροδρομικά έργα: Χαμηλές εκπτώσεις, «τέλος» στον κατακερματισμό

Ίσως οι πιο μεγάλες παθογένειες του ελληνικού σιδηρόδρομου είναι η μη ολοκλήρωση των έργων στο αρχικό χρονοδιάγραμμα, με αποτέλεσμα την υπογραφή (αρκετών) συμπληρωματικών συμβάσεων, η μεγάλη χρονική απόσταση μεταξύ της προσωρινής και οριστικής παραλαβής, οι ελλείψεις στη συντήρηση και οι διαφορετικές εργολαβίες «πάνω» στο ίδιο έργο.

Το τελευταίο διάστημα, εντύπωση προκάλεσε στη σιδηροδρομική αγορά οι χαμηλές εκπτώσεις που δόθηκαν σε τρεις διαγωνισμούς (Ροδοδάφνη – Ρίο, β΄ φάση Σ.Σ. Αθηνών, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα), οι οποίες ανήλθαν έως 11%, κάτι το οποίο φαίνεται ότι θα παρατηρηθεί και σε επόμενους διαγωνισμούς.

Επίσης, στα νέα έργα που σχεδιάζουν η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ υπάρχει κατεύθυνση να δοθεί «τέλος» στον κατακερματισμό συμβάσεων.

Δηλαδή, δεν θα γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για τα έργα υποδομής ενός τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου, ξεχωριστός για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση στο ίδιο τμήμα, ξεχωριστός για τους σταθμούς, κ.ο.κ Αντίθετα, ο ίδιος ανάδοχος θα αναλαμβάνει να παραδώσει το σιδηροδρομικό δίκτυο / τμήμα πλήρως ολοκληρωμένο.

Παράλληλα, με ενδιαφέρον αναμένονται οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ, με τη μορφή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για 6 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δις ευρώ.

Από την ΕΡΓΟΣΕ υποστηρίζεται πως επελέγη η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, καθώς – όπως αναφέρεται – επιτυγχάνεται επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων και δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής αποτελεσματικών λύσεων.

Επίσης, ο ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου, δηλαδή δεσμεύεται να υλοποιήσει συγκεκριμένη μελέτη, διασφαλίζεται η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης, αλλά και η αρτιότερη τεχνική λύση ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων.

Επίσης, προωθούνται οι διαδικασίες για την πρόσληψη των συμβούλων, τεχνικών και νομικών, που θα υποστηρίξουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου, καθώς και στην κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης, όπως θα προκύψει μέσα από τον ανταγωνιστικό διάλογο με τους υποψήφιους αναδόχους.

Το χρονοδιάγραμμα, με βάση το οποίο εκκινεί η διαδικασία προβλέπει πως εντός 12 – 15 μηνών θα έχει επιλεγεί, μέσω διαβούλευσης με τους υποψηφίους, η βέλτιστη τεχνική λύση για τα έργα που προωθούνται με τον ανταγωνιστικό διάλογο.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης για να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα