Μια νέα διαδικτυακή δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την evo-rail έδειξε ότι η πλειοψηφία (64%) των νέων, ηλικίας 16-35 ετών, θα ήταν πιο πιθανό να προτιμήσει το τρένο από κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς (π.χ. αυτοκίνητο, αεροπλάνο κ.λπ.), εάν υπήρχε γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi στο τρένο που παρείχε η σιδηροδρομική εταιρεία.
Η evo-rail, μια εταιρεία σιδηροδρομικής τεχνολογίας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, που δημιουργήθηκε από την FirstGroup, έχει αναπτύξει το rail-5G – την πρώτη λύση διαδικτύου πολλαπλών gigabit που κατασκευάστηκε για τους σιδηροδρόμους. Το rail-5G μπορεί να βελτιώσει θεαματικά τη συνδεσιμότητα στα επιβατικά τρένα και η τεχνολογία τους επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν συνεχές, αδιάλειπτο και σταθερό διαδίκτυο 50 φορές μεγαλύτερη από τις σημερινές μέσες ταχύτητες.
Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη από την Ipsos, διαπίστωσε ότι συνολικά, το 41% των ενηλίκων (16-75) στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ήταν πιο πιθανό να εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το τρένο έναντι άλλων τρόπων μεταφοράς (π.χ. αυτοκίνητο, αεροπλάνο κ.λπ.), εάν οι εταιρείες τρένων παρείχαν γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi στο τρένο.
Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σημαντικά όταν τέθηκε η ίδια ερώτηση στις νεότερες γενιές. Το 64% των ερωτηθέντων ηλικίας 16-24 ετών και το 59% των ερωτηθέντων ηλικίας 25-34 ετών δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν το σιδηροδρομικό ταξίδι έναντι άλλων τρόπων μεταφοράς, εάν έχουν πρόσβαση σε γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi .
Η δημοσκόπηση έρχεται καθώς ο κλάδος υφίσταται σημαντική μετάβαση με την ανάπτυξη της Great British Railways και το στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα 30 χρόνια. Και τα δύο αυτά σχέδια θα καθορίσουν τον τρόπο βελτίωσης της εμπειρίας των επιβατών και την προσέλκυση περισσότερων πελατών σε ένα πιο πράσινο μέσο μεταφοράς. Ειδικότερα, ο κλάδος προσβλέπει στην ψηφιοποίηση και την καινοτομία προκειμένου να αυξήσει την ελκυστικότητα του σιδηροδρόμου.

Η Ipsos για λογαριασμό της Evo-rail διεξήγαγε επίσης παράλληλες έρευνες στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Στην Ιταλία και την Ισπανία, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θα ήταν πιο πιθανό να εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το τρένο έναντι άλλου μέσου μεταφοράς εάν υπήρχε γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi στο τρένο (56% και 54% αντίστοιχα), ενώ πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στη Γερμανία και τη Γαλλία δήλωσαν το ίδιο (35% και 36%).
Μεταξύ των ταξιδιωτών που ταξιδεύουν με τρένο, το ένα τρίτο (32%) ισχυρίζεται ότι, εάν θελήσουν να ταξιδέψουν με τρένο, δεν είναι σίγουροι ότι θα έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστη κάλυψη Wi-Fi επί του οχήματος. Η δημοσκόπηση αποκάλυψε ότι, αν υπήρχε γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi στο τρένο, ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (82%) δηλώνει ότι θα το χρησιμοποιούσε για μια σειρά από διαδικτυακές δραστηριότητες. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση πλοήγησης στο διαδίκτυο, τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την απάντηση σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Ο Σάιμον Χολμς, διευθύνων σύμβουλος της Evo-Rail, δήλωσε σχετικά: “Η εταιρεία Evo-Rail είναι μια εταιρεία που μπορεί να παρέχει υπηρεσίες και να παρέχει υπηρεσίες σε όλους τους τομείς: “Είναι γνωστό ότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα από τα πιο βιώσιμα μέσα μεταφοράς και οι ειδικοί έχουν πει εδώ και καιρό ότι η μετατόπιση του τρόπου μετακίνησης από τις πιο ρυπογόνες επιλογές μετακίνησης προς τον σιδηρόδρομο είναι απαραίτητη για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τελικά για την επίτευξη του καθαρού μηδενισμού. Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προσελκύσουμε περισσότερους επιβάτες στα τρένα μας και μακριά από τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα.
Καθώς ο κλάδος σχεδιάζει τα επόμενα 30 χρόνια, αυτή η δημοσκόπηση αποτελεί σαφή υπενθύμιση του τι περιμένουν οι επιβάτες από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία για τον κλάδο να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες – με σχεδόν τα δύο τρίτα των νεότερων γενεών να είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν με τρένο αντί για άλλους τρόπους μεταφοράς, αν είχαν πρόσβαση σε γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi επί του τρένου που παρέχεται από τις σιδηροδρομικές εταιρείες. Γνωρίζουμε ότι ο διαμοιρασμός των 40Mb/s μεταξύ 500 πελατών έχει ως αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια των επιβατών, αλλά η evo μπορεί να προσφέρει μια βιώσιμη λύση που κοστίζει λιγότερο και παρέχει υπερταχεία συνδεσιμότητα, με έως και 800Mb/s.
Η λύση αυτή, rail-5G, αναπτύσσεται στο δίκτυο των Νοτιοδυτικών Σιδηροδρόμων και στη Βόρεια Ισπανία με προγραμματισμένη επέκταση σε άλλες παγκόσμιες αγορές. Εναπόκειται στον κλάδο να θέσει την εμπειρία των επιβατών στο επίκεντρο της ανάκαμψης του τομέα και αυτή η δημοσκόπηση αποδεικνύει ότι ο κλάδος απλά δεν κάνει αρκετά για την ψηφιοποίηση των σιδηροδρόμων ή την ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών”.
Η λύση της evo-rail, rail-5G, μπορεί να βελτιώσει θεαματικά τη συνδεσιμότητα στα τρένα μας, επιτρέποντας στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση σε πάνω από 1Gb ανά δευτερόλεπτο συνεχούς απόδοσης, 50 φορές μεγαλύτερη από τις σημερινές μέσες ταχύτητες. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες θα μπορούν όχι μόνο να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να απαντούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τηλεδιασκέψεις, να μεταδίδουν ζωντανά αθλητικά γεγονότα και να κατεβάζουν ταινίες και άλλο περιεχόμενο.
Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία mmWave, το rail-5G μπορεί να προσφέρει ένα οικονομικό και υψηλής ταχύτητας Wi-Fi σε ένα κλάσμα του κόστους της χρήσης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Αυτή η ουδέτερη ως προς τον άνθρακα λύση επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν πρωτοφανή επίπεδα συνδεσιμότητας, με ταχύτητα παρόμοια με αυτή που έχουν συνηθίσει στο σπίτι ή στη δουλειά τους.


