Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
No menu items!

Brenner Base Tunnel: Το κατασκευαστικό θαύμα των 64 χλμ. και 250 χλμ./ώρα

Ένα επίτευγμα της μηχανικής και της ανθρώπινης εφευρετικότητας, αλλά και προσαρμοστικότητας, ζυμώνεται στην περιοχή των Άλπεων. Μια υπερκατασκευή που θέλει να ενώσει την Αυστρία και την Ιταλία, περνώντας μέσα από τη φημισμένη οροσειρά

Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα ξεκίνησε το 1999, όταν και κατατέθηκαν τα πρώτα σχέδια. Οι δυσκολίες και η πολυπλοκότητα στο σχεδιασμό ήταν τέτοιες, ώστε οι εργασίες ξεκίνησαν 12 ολόκληρα χρόνια αργότερα. Μια κοινοπραξία ευρωπαϊκών εταιριών ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, το οποίο φέρει το όνομα Brenner Base Tunnel (BBT για συντομία). Όπως φανερώνει και το όνομα, αφορά το πέρασμα Μπρενέρο που εκτείνεται από το Ίνσμπρουκ της Αυστρίας μέχρι τη Φορτέζα της Ιταλίας μέχρι. Παρότι βρισκόμαστε στα 11 χρόνια κατασκευής, οι ιθύνοντες του BBT αναφέρουν πως θα χρειαστούν άλλα 6 για να αποπερατωθεί και να παραδοθεί στο κοινό! Συνολικά, δηλαδή, μιλάμε για πάνω από 20 χρόνια εργασιών.

Κάτι λογικό και εν πολλοίς αναμενόμενο, δεδομένου ότι πρέπει να σκαφτεί και να χτιστεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα ανάγλυφα επί Γης, σε πολύ μεγάλη έκταση μάλιστα. Το ολικό μήκος της σήραγγας υπολογίζεται στα 64 χιλιόμετρα και όταν ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική όλων των εποχών. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύξουν οι συρμοί τοποθετούν το BBT στις ανώτερες θέσεις, πίσω μόνο από τα ανυπέρβλητα TGV. Τα επιβατηγά τρένα θα μπορούν να κινηθούν με έως 250 χλμ./ώρα και τα εμπορικά με έως 160 χλμ./ώρα, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για τη μετάβαση από την Αυστρία στην Ιταλία.

Σήμερα, μέσω των παραδοσιακών ραγών που διατρέχουν περιμετρικά και εξωτερικά τα βουνά, το ταξίδι των 123 χλμ. από το Ίνσμπρουκ στο Μπολζάνο απαιτεί 2 ώρες. Με το BBT ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα μόλις 50 λεπτά, συνδέοντας επί της ουσίας τις δυο χώρες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το εμπόριο, αλλά και τον τουρισμό. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2028, χρονιά που είναι προγραμματισμένο το BBT να δρέψει τους καρπούς των 10 δις ευρώ του προϋπολογισμού!

Τελευταία Νέα

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης του Νίκου Κιουτσούκη

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή Συνταξιοδότησης Νικόλαος Κιουτσούκης Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, Με αισθήματα συγκίνησης, υπερηφάνειας αλλά...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ. ΚΑΙ Μ.Σ.Τ.

Αθήνα, 09/10/2025 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ  και συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα την ΤΡΙΤΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025 στις 11.00’π.μ.  Συναδέλφισσες,...

Πρόσκληση σε εκδήλωση από την Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάς

Η Πανελλήνια Ένωση φίλων Σιδηροδρόμου και μέσων Σταθερής Τροχιάςσας προσκαλεί στην Πανηγυρική Τελετή αποκαλυπτηρίων...

Παρόμοια Θέματα